2 September 2009 , wednesday

kawan , hope korang dpt terima la perubahan yang aku da buat ke ats diri aku . aku tahu sebahagian dari korang stil lagi kutok aku blakang2 , tak puas hati . sisih kan aku , aku dpt rase semua 2 . lagi baik aku buat hal aku , korang buat hal korang . bak kata kawan aku , walaupun kita jatuh tak bermakna kita jatuh elama lamanya . kita boleh bangun slowly2 . so lagi baik aku diam kan diri dari banyak berkata kata . dan disinilah tmpat aku berkongsi masalah bersama rakan rakan blog aku . bagi aku lagi baik kita diam dan seelok eloknya kita berzikir didalam hati , lagi lagi di bulan RAMADHAN ini dari bercakap bnda yang tak berfaedah . kan kan ? mungkin di Myspace , Facebook , Yahoo Messenger aku petah bermain dengan kata kata , tapi diluar , aku akan diam sahaja kerana ituyang kawan kawan aku mahu kan . dan bercakap bila perlu . tiada lagi Muhammad Hafiz yang "talkactive" , yang tinggal Si Pendiam mungkin . Kenapa ya ? itu la yang kawan kawan aku mahu kan , kalau kita tak jaga hati kawan , siapa nak jaga hati mereka kan ? mungkin ada yang cakap , 'siapa pulak yang nak jage hati hafiz ?" . aku punye hati aku jage sndri la . hahaha . tak semua orang suka apa yang kita buat kan ? aku bukan nak mengungkit , tapi ini realiti . dulu bila aku bermandi duit , aku belanja korang , pape je korang minta pada aku jika perlu . korang pakai aku mcm Kad Kredit korang , aku x mintak balik pon ape yang aku bagi kann ? bila aku kering sikit , korang buang aku macam sampah . tabur aku sana sini , sisih kan aku . prinsip aku " kita jangan lah berundur , ini bukan lah masanya , tak kuasa aku menghadapi ini semuanya sendirian bergini , tak mampu berdiri tinggi , tanpa mu disisi wahai kawan" jadi aku kena la cari kawan baru kan ? haha . bukan senang .
cerita ini bukan lah rekaan semata mata . tapi ini lah yang terjadi pada aku , bukan niat mengungkit , sekadar luahan hati sahaja . siapa makan cili dia terasa lah pedas nya.
10 jari disusun rapi , memohon maaf atas apa yang berlaku selama ini . aku harap hari esok lagi baik dari hari ni . (:

4 comments:

  1. lumrah kehiduapn slalu mcm tuh kan..bila kite senng,yg bukn kwn pown ngaku kwn.bila dh sush semua pergi..mcm tuh la aku mengaplikasikn dlm dri aku..aku diam sorng2 lg baik kat kls.walaupon kutukn dn kritikn dtg...bia la ader "DYORNG" nk ckp .buat la aper yg terbaik tuk dri sendri..sape lg nk buat klu bukn dri sndri..

    ReplyDelete
  2. hey jgn la jd pendiam btl2 pendiam . sekali skala ckp la gak ! aiyoo, u nie !

    ReplyDelete
  3. Sometimes , we smile because of KAWAN . But most of the times , we hurt pun because of KAWAN :(
    Tabah kn ht , INSYAALLAH .. hr mndatang pasti akn m'jd lbih baik if hafiz sntiasa b'doa supaya hidup ini diberkati ALLAH S.W.T , amin :))

    ReplyDelete