Mencari Nafkah Hidup .

Assalamualaikum W.B.T

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Dari semalam aku cari kerja. semalam aku perge ke KAMDAR Chow Kit nak mintak kerja. Lepas isi borang kakak tu mintak Kad pengenalan .

Cerita 30 November 2009

"Dik , IC dik ."

aku keluarkan aja IC aku , kakak tu cakap .

"adik belum cukup 16 kan? minta maaf dik , kakak tak boleh amik adik kerja . Minta maaf ya ?"

lantas aku berkata .

"kenapa kak ?"

dia menjawab.(menjawab die ni , haha)

"adik belum cukup 16 . tarikh lahir adik 28 hari bulan 12 tahun 1993 , belum cukup 16 ni."

aku berkata.

"okayy lah kak ."

Member aku lagi 2 orang dapat aku sorang je tadapat . maybe bukan rezeki aku kot .



Cerita 1 Disember 2009

Hari ini aku tak teragak pulak nak pergi ke FELDA D'SAJI untuk minta kerja . Menurut kata kakak aku , "Kaw try lah pergi cari kerja kat felda" . aku tak amik kesah sangat . tapi hari ini aku pergi kesana dan bertanya kepada salah seorang pekerja dia disitu . dia kata ,

"Adik datang je harini pukul 2 dengar briefing dulu."

aku tak tahu nak pergi ke tak . sebab tengah hari mungkin aku nak pergi buat IC baru .
lantas aku call kawan ku , Asrol name nye , nasib baik lah dia berada di sekitar pusat bandaraya.
boleh lah dia menemani aku untuk dengar briefing ni .

selepas mendengar briefing aku rase macam nak kerja disini , tapi takde kawan . kerja 1 jam , RM4.50 kita dapat . sudah bagus la untuk permulaan kerja aku . makan diberi , minum diberi tinggal buat kerja sahaja .

patutkah aku kerja di FELDA D'SAJI ni ha ?

2 comments:

  1. yerahh dear...u should go ok...
    try atleast 2 hari..
    erm then kau akan balaja nfkah hidup n kau akan bljar erty nilai duit tuh,....perit susah cri duit.

    ReplyDelete