Work Itu Kerja

Assalamualaikum W.B.T

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Aku dapat tawaran kerja di felda d'saji . Macam biasalah kalaw dah felda tu , mestilah kerja catering . Kerja sejam , Rm 4.50 . Makan diberi , rehat tak tolah gaji , nak mandi bolehh . Best tu .

Inilah kali pertama aku kerja catering . haha . Sebelum ni , pernah lah aku tolong kawan kawan aku buat kenduri kawin abang abang mereka , tapi kerja biasa biasa aja . Yelah niat nak menolong kawan je . dapat la dalam 20 inggit malaysia .

Pada 4 November lepas , bersamaan firstday kerja , aku masuk pukul 9 . tepat pukul 9 haniff pun sampai . letak beg di loker , dan terus ke dewan perdana . Mula mula menggagau juga aku . Tak tahu nak buat apa . Asyik tanya orang je .

Kerjanya , menukar susun atur meja , keluarkan meja yang tidak pakai , dan macam macam lagi lah . penat tu biasalah . tapi ada sorang budak lame ni . Becok lah mulut die . Perempuan lah kate kan . haha . Rasenye , Kila namenye . tak taw la kila ke Gila . haha .

Kalaw die gelak , satu Dewan perdana felda boleh dengar . Ayat yang selalu die pakai , "Kaw ni kelakarlah" . itu je yang selalu aku dengar . haha . Cheese ? haha . aku ngan haniff je faham . haha .

Abang don suruh aku tolak troli ke dapur , aku tolak lah . troli dah la macam sial . tolak tolak nasib baik tak tergolek troli 2 . hahaa . kalaw tak segan je aku . dah la ade mamat form3 tu bajet bajet boss . Main arah arah aku pulak . harapan aku nak ikut . Kate Azlan , "Die tu mmg camtu , berlagak macam Boss . Pasal tu aku panggil die Boss" haha .

Keseluruhan nye best la kerja disitu best lah jugak dari duduk rumah goyang kaki je . kerja tak berat pun . Dari pukul 9pagi Sampai 5ptg , aku dah dapat Rm 36 inggit . oke lah tu .

Terima Kasih Felda

No comments:

Post a Comment