Luahan Hati Seorang Remaja

assalamualaikum pembuka kata , bismillah pembuka bicara . syukur alhamdulilhah kerana aku masih lagi dapat melihat dunia ciptaan ALLAH tuhan sekalian alam ini . pada tanggal 11/8/2009 , ad berita buruk . tepat jam 3 petang abg kimi sampai dan bg tahu yang aku yang aku tidak dapat mewakili Kuala Lumpur ke SUKMA di Melaka pada tahun 2010 . di sebabkan aku lahir pada bulan 12 aku tak dapat mewakili Kuala Lumpur ke SUKMA 2010 . macam PANTAT undang undang die . bnde aku main jurus wajib je . bukan nye olahraga and 1 more thing bukan nye parents aku tak bagi . dorang lagi support ade la . Weh si PENGGUBAL UNDANG-UNDANG SUKAN SILAT or whatever sukan la , longgarkan la sikit undang-undang tu . kitorang mungkin bole menang dengan bantuan jurulatih yang mahir dan training yang mantap diadakan , tapi kitorang KALAH dengan TARIKH LAHIR . dan yang pelik nye SILAT je yang undang-undang die 17 tahun ke atas hingga 23 tahun kalaw nak masuk . kata amir , budak gymnastik DARJAH 4 dah wakil negeri diorang . Amir wakil KUALA LUMPUR dalam sukan menembak di SUKMA start dari FORM1 lagi . tade masalah pon. sukan sukan lain takde pon cam ni . kenape SILAT JE ? bagi aku sebab . TAK ADIL LA MACAM NI WEHH ! Pikir la bailk . negara pon nak mencapai kemerdekaan kali ke 52 da wehh . anak muda zaman sekarang ni berbakat semuanya dan boleh mengharum kan nama negara jika Undang-Undang di longgar kan . kepada kawan-kawan yang dapat wakil kuala lumpur ke SUKMA , aku doakan korang berjaya . CHAYOK ! maju lah SUKAN untuk negara . ((:

2 comments:

  1. HELO APISH...
    berhati hati setiap kali anda bermain dgn kata kata.anda tdk boleh slhkn undgn2 smate mate..mner thu dsblik nye?mner thu cikgu yg x nk kau pg.mner thu abg kimi or what ever abg tgok prestasi dyorg lbih bgus dri kau.thts y ko x terpilih.chop chop ini kemungkinan jer.maner thu bukn rezeki kau.alah kejayaan korng tuh hak milik bersama.ader mase lg kan.try la thun dpn.ok jgn sesekali salahkan ibu mngandung ok..hope kawal mood jgn smate mate sbb ni hbis semua ko nk mrh.ok?

    ReplyDelete